Szerzők: Katona Zsombor és Luczy Martin, a KALU Creative alapítói

„A mi célcsoportunk nincs a TikTokon”
„Mi nem akarunk táncolós videókat”
„Nekünk a Meta bőven elég”

Ezek azok a mondatok, amelyeket e-kereskedelmi márkáktól ma is rendszeresen hallunk – miközben olyan márkákkal dolgozunk együtt, amelyek TikToknak köszönhetően napi szinten termelnek bevételt.

A TikTok valójában már nem csak egy trendi platform, amit a fiatalok pörgetnek. A legfrissebb hazai adatok alapján több százezer 25-50 közötti aktív felhasználó van jelen rajta nap mint nap – vásárlóerővel és impulzív döntéshozatali mintákkal.

A TikTokon való jelenlét nem csak a brandépítésről szól. Egy jól felépített tartalomstratégia ma már teljes értékű konverziós csatornává tudja tenni ezt a platformot.

Miért bukik el mégis a legtöbb e-kereskedő a TikTokon?

A legtöbb e-kereskedő úgy próbál érvényesülni, mint a Facebookon. Leforgat egy szép, brandelt videót, aztán feltölti és csodálkozik, hogy 300 megtekintés után megállt az elérés.

A zajban pedig csak azok a videók képesek érvényesülni, amelyek:

  • azonnal megragadják a figyelmet (jó hook)
  • értéket adnak vagy szórakoztatnak (value block)
  • és végül egyértelmű cselekvésre ösztönöznek (CTA)

Nem a legszebb videó nyer, hanem a leghatásosabb.

Ez a szemléletváltás az, ami egy tipikus „TikTok nem működik” sztoriból könnyedén „TikTok hozza a legtöbb új vásárlót” sztorit csinálhat – márkaépítéssel egybekötve.

Mit csinálnak másképp a nyertesek?


Ha ingyen, organikusan szeretnél több százezer embert elérni a TikTokon, akkor meg kell értened, hogyan működik az algoritmus. A kiposztolt videódat elsőnek megmutatja pár száz embernek és megnézi ezeknek a nézőknek az interakcióját. Ha végignézik, kommentelnek, megosztják vagy újranézik a videót, az algoritmus továbbküldi egy nagyobb közönségnek. Ha ott is jól teljesít, még több embernek mutatja meg és így tovább – így válhat egy egyszerű videó akár milliós nézettségű virális tartalommá nulla forintos hirdetési költéssel.

A sikeres TikTok e-kereskedelmi kampányok kreatív-tesztelésre és tanulásra épülnek. Nem egy nagy videóra, hanem havi 8-12 rövid videóra.

Ha maximálisan ki akarod használni a TikTokban rejlő lehetőségeket, akkor hirdetned is kell. A legjobban teljesítő organikus videókat meghirdetjük, és ezekből új változatokat is készítünk – más hookkal, más narratívával, más stílusban. Így nem nulláról kezdünk, hanem bizonyítottan működő tartalmakat skálázunk fel fizetett kampányban.

Erről lesz szó a előadásunkon is

A KALU Creative közel 3 év alatt több, mint 10,000 TikTok videót gyártott hazai márkáknak, köztük a Vágyaim, Biotech USA, Játéknet, DPD, Daniella Villamosság, Munch, DRK és Mapei.

Az előadásunkban konkrét példákon és kampányadatokon keresztül mutatjuk meg:

  • hogyan érdemes TikTokra tervezni e-kereskedőként
  • milyen videótípusok hoznak konverziót
  • hogyan néz ki egy skálázható kreatív tesztelési folyamat
  • és mi az a három hiba, amit el kell kerülnöd, ha sikeres akarsz lenni ezen a platformon

Mert a TikTok nem a jövő csatornája, hanem a jelené.